Megújult az autómosónk

Klasszikus-

Gyors-

Nem koszolja össze magát-

Tökéletes végeredmény-

Hosszantartó tisztaság-

Igen ez az új WashTech autómosónk-

 

easywash_1.jpg

 

easywash.jpg

Hosszantartó tökéletes tisztítás
Legmodernebb mosó anyagok.
3D szárítás.
Ki sem kell szálni.

 

Nagy téligumi teszt eredmények 2020

Hamarosan itt lesz az ideje felpakolni a téli kerekeket az autóra: sokan csak ilyenkor döbbennek rá, hogy már igencsak csereérettek a téli abroncsok, újakat kéne venni. A piac hatalmas, az ember azt sem tudja, merre induljon. Támpontot adhat az ADAC legfrissebb téligumi-tesztje!

Lassan beköszönt a hűvös idő, jelentkezhetünk be a gumishoz, hogy átszereltessük a hidegebb körülményekre tervezett gumiabroncsokat. Sokan csak ilyenkor döbbennek rá, hogy már igencsak csereérettek a téli abroncsok. És ha már vesz az ember, akkor érdemes, valami jóba beruházni: viszont rengeteg termék van a piacon, nehéz eligazodni. A választásban segítséget nyújthatnak a gumitesztek, ezek közül a legismertebb Európában a németeké.

2020-ban a Német (ADAC) és az Osztrák (ÖAMTC) Autóklub 15 gyártó téli, alsó középkategóriás kompakt autókra javasolt gumiabroncsát tesztelte 205/55 R16 méretben, 91 súly, és H sebesség indexszel. Az értékelés során figyelembe vették a gumik száraz, nedves, havas és jeges tapadását, zaj kibocsátását, a fogyasztási és kopási mutatóit. A jól szerepelt. A végső értékelésben 5 abroncs kapott különösen ajánlott, 2 pedig ajánlott besorolást. Minden résztesztet 0,5-5,5 között pontozták, úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek. A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából számolódik:

  • Száraz tapadás (irányíthatóság, fékút) 15%
  • Nedves tapadás (irányíthatóság, fékút, aquaplaning) 30%
  • Tapadás havas úton 20%
  • Tapadás jeges úton 10%
  • Zaj (belső, külső) 5%
  • Fogyasztás 10%
  • Kopás, élettartam 10%

Amennyiben a gumi valamelyik részteszten 2,5-nél magasabb pontszámot ért el, úgy az értékelése nem a súlyozott átlag lett, hanem a legrosszabb részteszten elért eredménye lett a végső értékelése. A pontszámokhoz tartozó értékelés: 0,6 – 1,5: nagyon jó, 1,6 – 2,5: jó, 2,6 – 3,5: kielégítő, 3,6 – 4,5: elégséges, 4,6-tól lefelé: nem felelt meg. De akkor nem is csigázzuk tovább a kedélyeket, íme az eredmények:

Az első helyezett:

Bridgestone Blizzak LM005 kifejezetten jól szerepelt nedves és száraz utakon is. Ám az élmezőnyben a legmagasabb abroncskopást is a Bridgestone kereke produkálta a menetpróbán.

Úgyhogy az ADAC szerint, aki hosszabb távokat autózik télen, az jobban járhat a második helyezett Michelin Alpin 6-tal, ami száraz utakon ugyan kicsit gyengébben szerepelt, mint a Bridgestone, ellenben akár 43 ezer kilométert is el lehet vele menni.

A harmadik helyen holtversenyben végzett a

Dunlop Winter Sport 5 és a

Hankook i * cept RS2 típusú kerék.

Előbbivel akkor akadtak bajok, amikor egy kicsit melegebb körülmények között kellett teljesíteni, de mindkettő jó értékelést kapott a száraz és a nedves utakon egyaránt. Emellett a Dunlop abronccsal is el lehet autózni vagy 40 ezer kilométert.

Amit nem ajánlanak

A Semperit Speed-Grip 3 ugyan jól tejesített nedvesen és havon, de gyenge pontjai a száraz utakon jönnek elő. A gumiabroncs elveszti rugalmasságát amikor a hőmérséklete emelkedik.

A King Meiler Winter Tact WT81 sem ajánlott! Összességében elmondható, hogy nedves úton rossz a teljesítménye: nemcsak a leghosszabb a féktávolsága, hanem a legrosszabb a kezelhetősége is. Ez a száraz utakon is előjön és ez a termék az ADAC szerint messze a legrosszabb vezetési komfortot nyújtja. A King Meiler kielégítő eredményt ért el havon, és az összes tesztelt abroncs közül a legjobb kopásállósággal dicsekedhet az előrejelzett 45 000 kilométeres futásteljesítményével. Ám a biztonsági kritériumoknak nem felelt meg, úgyhogy utolsó előtti lett.

A Tristar Snowpower HP került a lista legvégére: bár szárazon a legrövidebb féktávolságot mérték ennél, havon ugyanez már nem túl meggyőző. Nedves utakon is elvérzett: a vezetési komfort, a kezelhetőség is gyengének értékelhető.

 

A cikk eredetije :

https://www.penzcentrum.hu/utazas/tenyleg-a-markas-a-jobb-itt-a-2020-as-nagy-teligumi-teszt.1103162.html

Mikor kell nyári gumira cserélni?

Gyorsan ( időpont egyeztetéssel )

Jó áron ( előzetes felmérés alapján )

Tökéletes minőségben ( előírt szerszámozottsággal )

 

Magyarországon jelenleg nincs érvényben olyan jogszabály, ami a téli-nyári, illetve nyári-téli gumiváltásra vonatkozóan bármit előírna. Tulajdonképpen akár nyári gumival is autózhatunk egész évben, ha megvan a jogszabályban előírt minimális 1,6 mm profilmélység, persze mindkettő komoly kockázatot hordoz (nem évszaknak megfelelő gumival közlekedni, illetve 1,6 mm profilmélységű gumival akár télen, akár nyáron autózni).

Március 31. – április 15.

Ausztriában április 15-ig kötelező a téli gumi használata. Csehországban és Romániban pedig március 31-ig kell téli abroncsokat használni. Ha ezekbe az országokba készülünk utazni, akkor vegyük figyelembe ezeket a dátumokat, nehogy kellemetlen meglepetés érjen minket.

A 7 fokos szabály

Annak érdekében, hogy az autósok számára megkönnyítsék annak eldöntését, hogy mikor érdemes a téli gumit nyárira cserélni, a gyártók a gumik alaptulajdonságaiból indultak ki (a téli és nyári gumik különböző hőmérsékleteken jellemző tapadási, deformitási sajátosságai). Így határozták meg a 7 Celsius fokos középhőmérsékletet, mely egyfajta jelzőszámként szolgál a csere időpontjának kiválasztásához. Ha az időjárási értékeket figyelve azt látjuk, hogy tartósan, vagyis már legalább néhány napja 7 fok felett van a napi középhőmérséklet, akkor célszerű nyári gumira váltani.

Oké, de hogyan jött ki a 7 fok?

A 7 fokos középhőmérséklet felett már nagy valószínűséggel nincsenek reggeli mínuszok (a középhőmérsékletet egyébként a hajnali 1, 7, 13, illetve 19 órakor mért hőmérsékleti értékek átlagából számítják). Ha pedig nincsenek reggeli mínuszok, akkor a nyári keverék a jobb választás, hiszen melegebb aszfaltra van optimalizálva, jobban is tapad, meg persze kevésbé kopik.

Hogyan kerülhetem el a nyári gumira váltás kapcsán várható tumultust?

Ahogy a bevezetőben is említettük, a többség a hőmérséklet alapján választ, éppen ezért kódolva van, hogy a gumiszervizekben a csere során nagy lesz a tumultus. Tapasztalataink szerint a legsűrűbb időszak március 20-tól április 20-ig tart. Ha valaki számára fontos a kényelem, akkor célszerű inkább dátum alapján, és az előbb említett időtartamot elkerülve intéznie a cserét. Sokakban persze él még a március 15-ei havazás emléke, így inkább az április 20. utáni időpontokat javasoljuk, s ennek kapcsán mindjárt eloszlatnánk egy jellemző autós félelmet. A téli gumi ugyan valóban jobban kopik melegben, de ez a kopás minimális, a gumi nem fog elfogyni néhány melegebb tavaszi nap alatt. Akinek tehát a biztonság és a kényelem egyaránt fontos, váltson április 30. után.

 

Köszönet a : Automax.hu

Nálunk mindig van egy jó ajánlat nézzen be hozzánk.