VEZETÉSTECHNIKAI TANÁCSOK HÓBAN

Vezetéstechnikai tanácsok hóban

1. Csak téli gumival induljon el!

2. A jobban tapadó (kevésbé kopott) abroncsok mindig a hátsó tengelyen legyenek! (A csak két kerékre szerelt téli gumit tiltja a KRESZ).

3. Menjen el gyakorolni! Akár egy üres parkoló is megteszi.

4. Útközben érdemes egy fékpróbával felmérni a tapadást, természetesen olyankor, ha nem jönnek mögöttünk, és nem balesetveszélyes a helyszín.

5. Ha elindulásnál az autó megcsúszik, akkor nem a nagyobb gáz, hanem a finomabb pedálkezelés segít. A legjobban egyenes kormányállásnál tud elindulni egy autó.

6. Ha kanyarban alulkormányzott az autó (az eleje hagyja el a kanyarodási ívet), akkor sose tekerjen még a kormányon! Tartott kormány és egy kis fékezés hamarabb megoldja a problémát.

7. Ha kanyarban túlkormányzott az autó (kicsúszik a fara), akkor a csúszás irányába történő gyors ellenkormányzás szükséges! A fékezés általában ront a helyzeten.

8. A vészfékezést mindig egyenes irányba próbálja meg! Ha teker a volánon, azzal a tapadást csökkenti.

9. Ha nincs blokkolásgátló az autón, akkor pumpálva fékezzen, különben irányíthatlan lesz az autó – bármilyen irányban áll a kerék, az autó csúszni fog.

10. Minél kisebb a tapadás, annál finomabb mozdulatokra van szükség.

köszönjük az összefoglalást : origo.hu

“VEZETÉSTECHNIKAI TANÁCSOK HÓBAN” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Nem értek egyet. Tapasztalt sofőrként állítom, hogy az itt leírtak közül jó néhány közel sem a valóságot tükrözi.

    2. A jobban tapadó (kevésbé kopott) abroncsok mindig a hátsó tengelyen legyenek! (A csak két kerékre szerelt téli gumit tiltja a KRESZ).

    Igen, ha valakinek BMW-je van vagy Ladája, akkor ez a helyes felszerelés, egyébként mindig a hajtott kerekekre kell a jobb abroncsokat felszerelni…

    5. Ha elindulásnál az autó megcsúszik, akkor nem a nagyobb gáz, hanem a finomabb pedálkezelés segít. A legjobban egyenes kormányállásnál tud elindulni egy autó.

    Nem feltétlenül egyenes kormányállásnál tud elindulni a legjobban, ha már maga elé túrta a hókupacot [ mert “megcsúszott”, tehát elkapart, sok esetben oldalra kormányzással indulunk ilyen esetekben. ]

    6. Ha kanyarban alulkormányzott az autó (az eleje hagyja el a kanyarodási ívet), akkor sose tekerjen még a kormányon! Tartott kormány és egy kis fékezés hamarabb megoldja a problémát.

    Ennél nagyobb otrombaságot [ már elnézést ] még nem hallottam.. Csúszott már meg ? Ha belefékezik egy alulkormányozott csúszásba, akkor jó eséllyel még tovább fog csúszni. [ Pláne ha hátsókerék meghajtású autóról beszélünk ] . Inkább váltson vissza egy olyan fokozatba, ahol nagy a motorfék hatás és vagy próbáljon meg többlet gázzal kimenni a csúszásból [ csúszás ívvel megfelelő irányba kormányzással ]. Egy kereszteződést télen mindig úgy kell megközelíteni, olyan tempóval, hogy csúszás esetén se szálljon el az ember, ha pedig valaki kellően lassú tempóval közelít egy kereszteződést sok esetben egy vissza 1-2 -es sebességfokozatban a motorfék kellően lelassítja és az ellenkormányzás megoldás. Ha nem, akkor jobban jár, ha több gázt ad és ún. “drift szabály” segítségével elhagyja a kereszteződést, de semmiképpen se fékezzen bele..

    8. A vészfékezést mindig egyenes irányba próbálja meg! Ha teker a volánon, azzal a tapadást csökkenti.

    Szerintem inkább kitérő manővert tegyünk, ne vészfékezést, hóban..

    9. Ha nincs blokkolásgátló az autón, akkor pumpálva fékezzen, különben irányíthatlan lesz az autó – bármilyen irányban áll a kerék, az autó csúszni fog.

    Egy közel 20 éves autó büszke tulajdonosa vagyok, legyen szíves mutassa meg, hogy ha elkezd egy fékpedállal játszani [ “pumpálni” ] akkor hogyan fog zajlani a megállás? Hóban az első féklenyomásnál, ha “pumpálnám”, már elveszteném a tapadást jó esetben a hirtelen kerékblokkolás miatt. Onnantól hiába pumpálgatom én.
    Finom fékezés és motorfék kihasználás kell..

    Értem én, hogy a cikk jó szándékkal készült, de legalább valótlan dolgokat ne írnának bele.. A második pont már kiveri a biztosítékot a rutinosabb sofőrök körében és van még néhány, amikkel nem feltétlen lehet egyetérteni… Elolvassa egy kezdő sofőr, alkalmazkodik a leírtakhoz, másnap pedig a mentő viszi el az árokból.. Pumpálva fékezés meg csúszás esetén belefékezni.. Szinte nevetséges, amiket leírtak, tapasztalatból írjanak, ne autós magazinokban leírtak alapján [ bár ekkora valótlanságokat nem hiszem, hogy azokban is lehet találni ].

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.