MŰSZAKI VIZSGA FONTOSSÁGA

Ahhoz, hogy megfelelően közlekedjünk, és ne történjen semmi baj, a műszaki vizsga elengedhetetlen feltétel, hiszen ez deríti ki, ha nem megfelelő műszaki állapotban van az autónk. Sokkal biztonságosabb a közlekedés és sokkal jobban figyelik a rosszabb állapotú autókat, ha a műszaki vizsga alkalmazva van, akkor nincs mitől tartani, főleg a felől lehetünk nyugodtak, hogy a balesetek kockázatát a minimálisra csökkentettük.

Hogyha vásárolunk egy új autót, akkor annak a műszaki vizsgája körülbelül négy évre fog szólni. Ezután kétévente kell megnézetni a kocsit, hogy minden rendben van-e. Nem árt felkészülve elmennünk a telephelyre, hogy bármilyen váratlan helyzet elé kell nézzünk, meg tudjunk birkózni vele. A műszaki vizsgára elég sok mindent kell áttekintenie, hogy tényleg azt mondhassa magáról, felkészülten néz a vizsga elé. Az első átnézendő dolog az a szélvédő, meg kell vizsgálni az üveget, nincs-e valami probléma vele, ha valamit talál, akkor mindenképpen javítatnia kell majd. Fóliával nem lehet lesötétíteni az üvegeket, mert fényáteresztőnek kell lennie körülbelül 75%-ban. A hátsó szélvédőket és az oldalablakokat viszont el lehet sötétíteni, így ha valakinek ez a vágya, akkor könnyen megteheti.

A lámpákat mindenképpen tüzetesen át kell vizsgálni, hogy minden rendben legyen, az összes világításra való berendezésnek működőképesnek kell lennie, helyzetjelző, fényjelzők, tolató lámpa, ködlámpa. Nem szabad a búráknak repedtnek lenniük, fehérnek kell lennie az izzók által közvetített fénynek, mert a szembejövő forgalmat este nagyban zavarhatja, akár balesetet is lehet okozni másmilyen fénnyel. Xenon izzók körében is el kell végezni néhány rutin eljárást a műszaki vizsgának ez is alapfeltétele, mivel nagyobb fényhatásra képesek mint az átlag fényszórók. Például vakíthatnak egy olyan lámpán keresztül, ami kosszal van fedve. A xenon lámpa tisztítónak teljesen automatikusnak kell lennie. Talán az egyik legfontosabb terület, amit mindenképpen kötelező átvizsgálni az a fékek területe. Nem lehet eléggé kihangsúlyozni, hogy mennyi minden múlhat egy olyan féken, ami képes nagyon jól megfogni az autót. Akár életeket is menthet vagy megelőzhetünk egy kisebb vagy nagyobb ütközést, ezzel kikerülve a balesetek nagy részét.

Az első kerekek közti fékerő maximum 20% lehet, a hátsók között 30%. A fékeknek lehet mérni a hatásfokát, amit ellenőrizni is kell, ezt legtöbbször fékpadon lehet megtenni. Azt is vizsgálják a fékeknél, hogy mennyire kell lenyomni a pedált ahhoz, hogy reagáljon a fék a nyomásra. Ez nagyon fontos, hiszen a reakcióidőt nagyban visszavetheti, ha nem azonnal reagál a fék a pedál által tanúsított nyomásra. A következő a pót féklámpa, amit egy műszaki vizsga alkalmával elengedhetetlen ellenőrizni. Ha úgy adódik, hogy utólag rakjuk fel a pót féklámpát, akkor oda kell figyelni a visszatükröződésre, ez akkor történhet meg, ha a pót féklámpa nincs ráragasztva az üvegre. A következő a lengéscsillapító, amit feltétlenül szakemberre kell bízni, hogy tüzetesen átvizsgálva állapítsa meg nincs-e valami problémája a gépjárműnek. A tengelyterhelést le kell mérni, ehhez fel kell gurulni a padra az első kerekekkel, ezután megrázzák a futóművet függőlegesen, ezzel szimulálva a macskaköveket. A futóművet szervizben kell megnézetni, a szakemberek ellenőrzik a gömbfejeket, porvédő gumit. Tömítve kell hogy legyen a kipufogórendszer, mert csak a cső végén mehet ki a sok gáz. Nem csak belsőleg, de külsőleg is megfelelőnek kell lennie egy gépkocsinak a műszaki vizsgán, tehát az esztétika is számít. Például olyan rozsdásodás nem lehet a gépjárművön, ami kisebb erőhatásra benyomódhat vagy betörhet, esetleg behorpadhat. Ezen kívül minden karosszéria elemnek meg kell lennie hiánytalanul.

Az ülések és a biztonsági övek kérdése is rendkívül lényeges, mert az ülésnek működnie kell, a biztonsági övnek pedig meg kell fognia az embert az ülésben, így elkerülve a balesetek során bekövetkezendő elhalálozást a biztonsági öv gyérsége vagy hiánya miatt. A gumik nem lehetnek kopottak és a dísztárcsákat le kell szerelni a vizsga előtt. Az összes keréken azonosnak kell lennie a gumiméretnek. Ezen kívül szükség van az elakadásjelzőre, az izzókészletre és az egészségügyi csomagra.

Biztoshely.hu alapján

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük